Wednesday, December 14, 2011

Pelanduk sama pelanduk, gajah mati di tengah-tengah

Peribahasa yang tepat untuk menggambarkan situasi saya sekarang.

Tapi kenapa peribahasa dia berbunyi begitu? Mestikah saya yang di tengah-tengah digambarkan sebagai gajah? Oh, I tak rela you. Sudahlah sejak dua-menjak nie badan ibarat di pam-pam.

Jadi mari kita rephrase peribahasa tersebut. Gajah sama gajah, pelanduk (awww comelnya) mati di tengah-tengah. Ok ini lebih menarik.

Entry ini adalah kesinambungan daripada rasa stress semalam. Sambung lagi hari ni sebab ni hari pun meeting with the same entity lagi. Luckily semalam time tidur ndak masuk dalam mimpi.

Secara metaforanya begini...

Oh, metaforanya sudah di explain dalam peribahasa di atas.

Saya agak stress, saya perlu cuti dan bertapa di dalam gua untuk menurun ilmu supaya saya boleh fire orang-orang yang menyusahkan saya.

No comments:

Post a Comment